GRUPO BNP PARIBAS

El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
 
SOBRE EL PUESTO
 
MISIÓN
 
Analyzes compliance risks for KYC, AML and S&E
 
 
RESPONSABILIDADES
 

  • Communicates to Business Lines the rules applicable to them and contributes to their operational adaptation and implementation

•Analyzes the impact of Compliance normative framework evolutions and specifies the developments required to ensure their implementation, in particular in terms of tools or training

•Conducts a comprehensive analysis, by consulting  the Compliance Officers within the Function when appropriate, in order to provide a well informed recommendation on the issues regardingthe compliance of the file (clients, transactions…)

•According to delegation rules and procedures in place, provides a documented decision (approval, refusal, conditional approval) orrefers  the file to the appropriate decisionmaker(s)

•Ensures the technical follow-up and the management of the file untill its final completion, focusing on supplying with highest  visibility on anticipated response times

•Supports Business Line’s development through validating the compliance of new businesses, new products, services or specific operations, provides technical support on FS/KYC

•Initiates or participates in projects aiming at improving Compliance practices

•Leads / participates in staff Compliance training and ensures day-to-day knowledge circulation

•Participates in realizing the various statements or reports

•Identifies issues, routing them according to defined procedures

 
 
REQUISITOS
 

Estudios

  • Business school or University Graduate
  • Excellent proficiency of Excel, Powerpoint, Sharepoint
  •  Knowledge of IT project management would be a plus.

Experiencia

 

+ 4 years

 
  • Idiomas
 

English (C1)

 
 
COMPETENCIAS
 
  • Técnicas
  • Rigour and a sense of organisation and management of priorities
  • Analysis capacity
  • Good written and oral communication
 
 
BENEFICIOS
• Programas de formación, planes de carrera y oportunidades de movilidad interna, no solo a nivel nacional sino también a nivel internacional gracias a nuestra presencia en diferentes países.
• Comité de Diversidad e Inclusión a nivel Grupo que vela por un ambiente de trabajo inclusivo. En los últimos años se han creado varias comunidades de empleados que organizan diferentes acciones de concienciación en torno a la diversidad e inclusión (PRIDE, We Generations y MixCity).
• Programa de voluntariado corporativo (1 Million Hours 2 Help) en el que los empleados pueden dedicar tiempo de su horario laboral a actividades de voluntariado.
• Plan de retribución flexible.
• Modelo de teletrabajo híbrido (50%).
• 32 días de vacaciones.
 
 
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.

GRUPO BNP PARIBAS

Grupo BNP Paribas es un banco líder en Europa de dimensión internacional. Está presente en 74 países con más de 192.000 profesionales, de los cuales 146.000 se encuentran en Europa.

En España, contamos con cerca de 5.000 profesionales y somos el banco internacional con mayor presencia en nuestro país. El Grupo tiene posiciones de liderazgo en diversos de mercados españoles en los que estamos presente, como en banca de inversión, liquidación, custodia y depositaría de valores, gestión de flota de vehículos y crédito al consumo, entre otros.

BNP Paribas Corporate & Institutional Banking proporciona a grandes empresas, multinacionales e instituciones financieras diversas soluciones en las áreas de asesoramiento, financiación, banca transaccional, mercado de capitales, liquidación, compensación y custodia de valores, servicios de gestión de activos y fondos y soluciones a emisores corporativos. Cuenta con 620 profesionales en España con oficinas en Madrid, Barcelona, Bilbao y A Coruña. La entidad dispone de una red en 56 países.

MISIÓN

Acompañar al departamento en todo lo que se refiere a la atracción del talento y la movilidad en el Grupo BNP Paribas en España.

RESPONSABILIDADES

Gestionar e impulsar los procesos de contratación en las diferentes líneas del Grupo BNP Paribas en España: Publicación de vacantes, evaluación de curricula, realización de entrevistas de selección, negociación de condiciones e incorporación de candidatos.

Brindar asesoramiento a los managers de las diferentes líneas de negocio para dar forma a sus necesidades en la selección de candidatos.

Analizar las diferentes candidaturas, conociendo en profundidad, su historial profesional y su adecuación específica al puesto.

Registrar y mantener un seguimiento y estado precisos de los registros de candidatos en el Sistema de Seguimiento del Grupo (Avature).

Impulsar la Movilidad Interna de los empleados de BNP Paribas a través de un enfoque proactivo.

 REQUISITOS

  • Graduado
  • Experiencia mínima de 2 años en posición similar
  • Orientación a resultados
  • Orientación al cliente
  • Conocimientos en materia de Recursos Humanos
  • Conocimientos en LinkedIn, Excel y Avature (recomendable)
  • Inglés nivel B2 mínimo

Compromiso de diversidad e inclusión

BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.

GROUP BNP PARIBAS

BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.

Infinity Finance HUB

BNP Paribas EMEA Finance employs 500 employees, of which more than 325 are based in Madrid. We manage more than 250 BNP Paribas entities from all over Europe, covering +60% of Group’s balance sheet and all group’s banking activities (Corporate & Investment Banking, Retail Banking, Personal Finance and other financial services activities…).

Our mission is to measure, control and explain all the financial indicators required to monitor accounting, tax, regulatory, liquidity, credit risk reporting and management result activities.

ABOUT THE JOB

MISSION

The Financial Statements analyst deploys operationally the regulation and normative instructions on his/her operational scope.

Based on the data delivered by the Finance SMS, he/she produces the reporting, specific analysis and ad-hoc requests.

He/she ensures quarterly production of his/her scope of entities reporting for BNPP’s financial statements consolidation, and answer to ad hoc requests from Group and external Auditors or other stakeholders supervised by his/her TL. He/she ensures on time and accurate different pack of financial and regulatory reporting related to his/her stream.

He/she participates to actions plans to solve data quality issues. He/she participates into new projects inquiries (regulatory and other).

ACTIVITIES

Performs reconciliations to ensure consistency of data with accounting source.

Performs overall controls and analytical review, as any other relevant analysis.

Contributes to projects by providing expertise on reporting issues.

Finance control & Data quality missions are embedded in the role:

  • Review controls and document how they are performed.
  • Delivers synthesis, raise alerts and action plans.
  • Is accountable for the entity quality of financial data used.
  • Oversights of the quality of the static data received from Referential officers (counterparties, securities, …)
  • Makes sure the information we have all the information to complete the reporting chain.
  • Ensures data reliability and consistency in the reporting.

REQUIREMENTS

Studies

 University Graduate

Experience

Experience in audit or accounting / reporting /related functions, Experience of working in international environment  is a plus
2 to 5 years of experience, good knowledge of banking finance.

Languages

English: Fluent

French is a plus

SKILLS

Technical

       Excel fluent

        SAP

Transversal & Behavioral

Ability to collaborate/Teamwork

Analytical ability

 Creativity & Innovation/Problem solving

BENEFITS

• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.

• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).

• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.

• Flexible compensation plan. 

• Hybrid telecommuting model (50%).

• 31 vacation days.

Diversity and inclusion commitment

BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.

GROUP BNP PARIBAS

BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.

Infinity Finance HUB

BNP Paribas EMEA Finance employs 500 employees, of which more than 325 are based in Madrid. We manage more than 250 BNP Paribas entities from all over Europe, covering +60% of Group’s balance sheet and all group’s banking activities (Corporate & Investment Banking, Retail Banking, Personal Finance and other financial services activities…).

Our mission is to measure, control and explain all the financial indicators required to monitor accounting, tax, regulatory, liquidity, credit risk reporting and management result activities.

ABOUT THE JOB

MISSION

Preparation of regular financial reporting information, IFRS reporting  & data quality controls, IFRS projects implementation

RESPONSIBILITIES

Monthly controls over the reliability of reporting information. 

Quarterly financial reporting.

REQUIREMENTS

Studies

     University Graduate

Experience

Experience in audit or accounting / reporting /related functions, Experience of working in international environment  is a plus
2 to 4 years of experience, good knowledge of finance.

Languages

English: Fluent

French is a plus

SKILLS

Technical

       Excel fluent

        SAP

Transversal & Behavioral

Ability to collaborate/Teamwork
 Analytical ability
 Creativity & Innovation/Problem solving

BENEFITS

• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.

• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).

• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.

• Flexible compensation plan. 

• Hybrid telecommuting model (50%).

• 31 vacation days.

Diversity and inclusion commitment

BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.

GROUP BNP PARIBAS

BNP Paribas is an international bank with leading positions in the European market. It is present in 74 countries and employs more than 192,000 people, 146,000 of whom are in Europe. The Group holds key positions in its three main areas of activity: Domestic Markets and International Financial Services (whose retail banking and financial services network is part of Retail Banking & Services), as well as Corporate & Institutional Banking, which offers services to corporate and institutional clients. The Group supports its customers (individuals, entrepreneurs, SMEs, large companies and institutions) to help them carrying out their projects by providing financing, investment, savings and insurance services. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.

 

CIB

BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.

 

ABOUT THE JOB

 

MISSION

 

From the 19 European branches of BNP Paribas CIB, there are 15 countries (Netherlands, Bulgaria, Hungary, Poland, Romania, Czech Republic, Spain, Portugal, Ireland, Sweden, Norway, Denmark, Germany-Austria and Belgium) whose local IT activity is managed by CIB IT Spain. The others locations keeps a local IT teams  (UK, Russia, Italy, Luxembourg).

 

CIB IT Spain is responsible for providing ADM (Application Development and Maintenance) and APS (Application Production Support) services to its internal clients. Its main responsibility is the planning and execution of BAU activities, initiatives and projects for all local BNPP applications within the European territories, delivering those with the respect of CIB IT rules, regulatory standards and compliance guidelines, implementing the overall strategy of CIB IT Clusters for developing and technology initiatives.

 

 

RESPONSIBILITIES

 

  • Lead and manage multiple IT projects from inception to completion, ensuring successful delivery within scope, budget, and timeline, taking an end to end responsibility on the different steps of IT Governance procedures for projects 

 

  • Plan and carry out actions
  • Participate in the detailed planning of project tasks
  • Ensure ownership exists at each project tasks and actions
  • Carry out assigned activities in accordance with the project plan
  • Solve issues and report bottlenecks as needed
  • Ensure the completion of each step within the timeframe and budget originally planned
  • Track the progress of tasks and update monitoring indicators and KPIs
  • Conduct the project in such a way as to achieve the defined key indicators and project milestones as defined upstream
  • Coordinate and lead the project
  • Contribute on the identification of Risks, issues and dependencies and follow-up of the remediation and mitigation plans

 

  • Facilitate meetings with the project team
  • Contribute to the coordination of activities to achieve the objectives, understand the business/IT/sponsor needs and support the different stakeholders of the project
  • Regularly exchange with stakeholders, ensure their understanding of the subject, and inform them of the overall progress of the project, particularly during dedicated committees
  • Organize dedicated committees, prioritization, and “escalation points”
  • Produce communications, documentation, and reports

 

  • Design the various communication materials useful to the project (presentation, brochure, deliverable…)
  • Maintain up-to-date project documentation, including reports and tracking records
  • Prepare meeting’s minutes and task status reports
  • Carry out change management

 

  • Assess training needs
  • As a Senior Project manager, mentor and guide junior project managers, fostering a culture of continuous improvement and professional development.

 

 

REQUIREMENTS

 

  • Studies
  • Bachelor’s Degree in Computer Science, Information Technology, or a related field
  • Master’s degree in Project Management or Software engineering preferred
  • Any Project Management certification (PMP, etc) is a plus.

 

  • Experience
  • Minimum of 5 years of experience in IT project management and +10 years in IT department, with a focus on development projects, combining experience in an internal or external client-facing role.
  • Proven ability to manage complex projects and deliver results in a dynamic environment.
  • Strong experience of software development methodologies, including Agile, Scrum, and Waterfall.
  • Proven experience on the whole live cycle of a development, from the requirements analysis to the development and release on Production environments, support on testing phases.
  • Experience in designing databases and data processing systems, with a strong understanding of data management principles.
  • Languages

English (Fluent)

Spanish (Fluent)

 

SKILLS

  • Technical
  • Business/IT Relationship (Proficient)
  • Risk Knowledge & Awareness (Proficient)
  • Budget Steering (Proficient) 
  • SCRUM/Agile methodologies and practices (Proficient) 
  • Transversal & Behavioral
  •  
    • Ability to setup relevant performance indicators (Expert)
    • Ability to manage a project (Expert)
    •  Ability to manage/facilitate a meeting, seminar, committee, training…(Expert)
    • Ability to collaborate/Teamwork (Proficient)
    • Ability to deliver/Results driven (Proficient)
    • Attention to detail/rigor (Proficient)

BENEFITS

• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.

• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).

• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.

• Flexible compensation plan 

• Hybrid telecommuting model (50%)

• 32 vacation days

 

Diversity and inclusion commitment

BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.

GRUPO BNP PARIBAS

El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.

 

REAL ESTATE

BNP Paribas Real Estate presta servicios a lo largo de todo el ciclo de vida del inmueble: transacción, consultoría, valoración, Property Management e Investment Management. Cuenta con un equipo de Project Management dedicado a la planificación, coordinación y gestión de procesos constructivos, y otro para el estudio de los mercados.

 

SOBRE EL PUESTO

MISION

Integración en el departamento técnico del equipo de Property Management en el seguimiento y supervisión de mantenimientos, gestión de incidencias, elaboración de reporting, etc. 

 

RESPONSABILIDADES

  • Apoyo al área Técnica de Property Management (Gestión de la Propiedad).
  • Acompañamiento en el seguimiento técnico de los proyectos, de las obras y de la implantación de arrendatarios. 
  • Tareas de Facility Management. 
  • Supervisión técnica de los activos a efectos de mantenimiento de instalaciones.

 

REQUISITOS

*Imprescindible incorporación inmediata.

  • Grado de Ingeniería o de la edificación.
  • Valorable conocimientos en instalaciones, gestión de edificios, mantenimientos técnico-legales.
  • Inglés fluido: mín. C1
  • Tener conocimientos de francés será un plus
  • 3 años de experiencia en la gestión de activos inmobiliarios

 

COMPETENCIAS CLAVE

  • Proactividad
  • Capacidad resolutiva: Interlocución con proveedores y clientes
  • Trabajo en equipo

Compromiso de diversidad e inclusión

BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes. 

Sobre nosotros

BNP Paribas Real Estate es una de las principales consultoras inmobiliarias internacionales. Acompañamos a inversores, promotores y corporaciones a lo largo de todo el ciclo de vida del activo, combinando conocimiento técnico, visión financiera y compromiso con la sostenibilidad.

Nuestro equipo de Property Management gestiona algunos de los portfolios más relevantes del mercado y estamos lanzando una nueva línea especializada en Technical Due Diligence (TDD), como parte de nuestra estrategia de crecimiento y diversificación de servicios.

 

Tu misión

Buscamos un/a profesional senior con trayectoria reconocida en el mercado, capaz de liderar el desarrollo y posicionamiento de esta nueva línea de negocio.

Tu papel será clave tanto en la ejecución técnica de las TDDs como en la generación de negocio y la definición del modelo de servicio.

 

Responsabilidades principales

  • Diseñar e implantar la estrategia de la nueva línea de Technical Due Diligence.
  • Realizar, coordinar y supervisar informes TDD de activos terciarios, logísticos, residenciales, retail y del segmento Living.
  • Participar en el desarrollo comercial, elaboración de propuestas y captación de nuevos clientes.
  • Coordinar equipos técnicos internos y externos, garantizando los estándares de calidad y cumplimiento normativo.
  • Colaborar con otras áreas de la compañía para generar sinergias.
  • Asegurar la incorporación de criterios ESG y sostenibilidad en los análisis técnicos.

 

Perfil profesional

  • Arquitecto/a, Ingeniero/a o formación técnica similar.
  • Experiencia mínima de 8-10 años en consultoría, ingeniería o real estate, con foco en Technical Due Diligence.
  • Reconocimiento en el mercado y capacidad de generar relaciones comerciales.
  • Sólido conocimiento técnico y normativo.
  • Nivel alto de inglés (imprescindible).
  • Perfil proactivo, con visión estratégica y orientación a resultados.

Compromiso de diversidad e inclusión

BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.

 

Qué ofrecemos

  • Proyecto estratégico dentro de una firma internacional de primer nivel.
  • Oportunidad de crear y liderar una línea de negocio desde su inicio.
  • Colaboración directa con un equipo multidisciplinar de alto nivel.
  • Condiciones competitivas y desarrollo profesional real.

GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.

MISIÓN

Soporte departamento de Comunicación

Buscamos a un/a becario/a para el area de Comunicación, principalmente para la parte de comunicación interna y RSC pero se realizarán tareas de todo el departamento. 

Funciones:

  • Redacción de notas informativas.
    • Publicación y actualización de los contenidos en la intranet y en la web del Grupo en España. 
    • Redacción y publicación de los contenidos en las redes sociales del Grupo es España. 
    • Apoyo en la organización de eventos presenciales y digitales con empleados: diseño web para el evento, invitación, preparación de contenidos y ponentes, coordinación de asistentes, relación con proveedores de servicios, etc.
    • Diseño de campañas de comunicación interna y aplicación a los distintos soportes de comunicación. 
    • Apoyo en el desarrollo del voluntariado corporativo de la empresa: identificar oportunidades, diseño de las actividades, convocatoria de voluntarios. 
    • Preparación de presentaciones y videos. 
    • Elaboración de informes de actividad y seguimiento de las acciones.

Requisitos:

  • Conocimiento en diseño gráfico. 
  • Conocimiento en edición de imagen. 
  • Experiencia con programas de edición de imagen y vídeo (Adobe Illustrator, Adobe Premiere).
  • Conocimiento en gestión de redes sociales. 
  • Manejo de Microsoft Office.
  • Nivel inglés medio 

Formación requerida:

  • Doble grado Comunicación Audiovisual con Periodismo, Publicidad y Marketing, Publicidad y Relaciones públicas. 
  • Grado en Publicidad y Marketing
  • Cursos en gestión de redes sociales 

Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.

GRUPO BNP PARIBAS

El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
 
SOBRE EL PUESTO
 
MISIÓN
 

Las funciones que desempeñaría serían las siguientes:

  • Apoyo al dispositivo normativo del área de Cumplimiento Normativo en particular en los dominios de Financial Security y Transversal Risk Management, contribuyendo a la implementación local de los procedimientos de Grupo.
  • Revisión de las formaciones de Cumplimiento Normativo del Grupo para su implementación local.
  • Gestión de tareas asociadas a la aplicación del dispositivo de Cumplimiento Normativo tales como tratamiento de alertas de blanqueo de capitales, ejecución de controles, análisis de procedimientos y reporte regulatorios.

Requisitos:

  • Licenciado universitario
  • Inglés avanzado
  • Deseable 2 años de experiencia en Compliance
 
 
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.   

GRUPO BNP PARIBAS

El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
 
SOBRE EL PUESTO
 
MISIÓN
 

Las funciones que desempeñaría serían las siguientes:

  • Apoyo al dispositivo normativo del área de Cumplimiento Normativo en particular en los dominios de Integridad de Mercados, Ética profesional, Anticorrupción y Protección del Interés del Cliente, contribuyendo a la implementación local de los procedimientos de Grupo.
  • Revisión de las formaciones de Cumplimiento Normativo del Grupo para su implementación local.
  • Gestión de tareas asociadas a la aplicación del dispositivo de Cumplimiento Normativo tales como el análisis de Regalos e Invitaciones, el tratamiento de Alertas de Abuso de Mercado o la Gestión de Reclamaciones provenientes del SAC.  

Requisitos:

  • Licenciado universitario
  • Inglés avanzado
  • Deseable 2 años de experiencia en Compliance
 
 
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.